Számít-e bármit a berni kantonból származó ementáli ízére nézve, ha érlelés közben zenét játszanak neki - erre kereste a választ egy furcsa kutatási projekt keretben a Berni Művészeti Egyetem és a Käsehaus K3 sajtkészítő cég. Hogy ezt megtudják, a sajtok érlelésére használt barlangban kilenc dobozban kezdték el érlelni az ementálit: nyolcnak játszottak zenét, a kilencediknek, mint kontrollcsoportnak pedig nem.

A sajtokkal hat és fél hónapon keresztül hallgattatták végtelenítve ugyanazt a számot (mindegyik sajt más-más zenét kapott), és úgy tűnik, tényleg befolyásolták a hanghullámok a sajtok belsejében végbemenő kémiai folyamatokat - írja a Qubit.

Összességében a zsűri úgy ítélte meg, hogy a zenével érlelt sajtok íze lágyabb volt, mint annak a sajtnak az íze, ami nem hallgatott zenét. Ezen kívül azonban más különösebb változást nem tapasztalatak. Egyetlen esetet kivéve: az a sajt ugyanis, aminek a Tribe Called Quest hiphopzenekar We Got the Jazz című számot játszották, már merőben eltért a többi sajttársától.  

A hiphopos sajtot egyöntetűen édeskésebbnek találta a zsűri, és a laborvizsgálat is megállapította, hogy különbözik a társaitól.

Beat Wampfler, a K3 tulajdonosa nem zárta ki, hogy további kísérleteket is végeznek majd zenét hallgató tejtermékekkel kapcsolatosan.