„Az 1991-es kezdetekkor egy másik hasonló sajtüzem is elindult Magyarországon, ők ráadásul technikailag és szakmailag fejlettebbek voltak nálunk, de a kitartásunk, az elszántságunk meghozta a sikert, hiszen a konkurencia eltűnt, mi pedig piacvezetőkké váltunk” - meséli a Szarvasi Mozzarella tulajdonosa, Rohony Miklós. A valójában nem szarvasi, hanem a közeli Örménykúton működő sajtgyár olasz-magyar vegyesvállalatként indult, majd két év múlva felszámolás alá került, a család viszont továbbra is hitt az olasz sajtok magyarországi elterjesztésében, és 1996-ban megvásárolták az üzemet. A hit mellé bátorság is kellett, hiszen a mozzarella teljesen ismeretlen volt még a kilencvenes évek Magyarországán. „Akkoriban nagy kihívás volt bevezetni a piacra egy új sajttípust, hiszen a trappista túlsúlya ismertségben és népszerűségben óriási volt, de be akartam bizonyítani, hogy a mozzarellának van itthon létjogosultsága. Az induláskor egy manufakturális üzem voltunk, de az állandó magas minőségnek és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma már magas technikai színvonalú a termelésünk. Emellett nagyon fontos számukra, hogy adalékanyagoktól mentesen, minőségi, magyar tejből dolgozzunk” - tette hozzá.

A 130 főnek munkát adó üzemben napi 100.000 liter tejet dolgoznak fel, bevételük éves szinten 5,5milliárd forint, aminek egyre növekvő része export. A cégvezető egy érdekességet is megosztott a Szuperfarmmal: a kezdeti sikerekben, a következetesség mellett, nagy szerepe volt a szintén akkoriban felfutó pizzériáknak, hiszen az igazi olasz pizza mozzarellával készül. „Az olasz éttermek azóta is nagyon fontos ügyfeleink” - mondta el Rohony Miklós, akinek kedvenc saját terméke a kézműves módon, tejszínnel és szálasított mozzarellával töltött, délolasz különlegesség, a burrata.

A Szarvasi Mozzarella négy éve az OTP Agrár ügyfele, és az ügyvezető elmondása szerint a bankválasztásnál nem a kondiciókat, hanem a partneri viszonyt keresték, amit meg is találtak, sőt az OTP ajánlata a számokban is előnyösebb volt a többi szóba került pénzintézetnél. „A bankkal való kapcsolatunk sokkal több, mint egy üzleti, kölcsönösen előnyös együttműködés. Mindig támogatták fejlesztéseinket: nem kérdőjelezték meg az elképzeléseinket, hanem igyekeztek a legjobb kondiciókat biztosítani, ami számomra a hosszú távú együttműködés egyik alapja” - mondta Rohony Miklós.

Az OTP Agrár kommunikációs kampányában valódi gazdák, sikeres agrárvállalkozók történetein keresztül mutatják meg, milyen előnyökkel jár igénybe venni az OTP Agrár szolgáltatásait.

Pénzügyi tanácsadásért keresse az OTP Agrár szakértőit ide kattintva