Az Egyesült Királyság legnagyobb pékbolt-lánca, a Greggs ezen a héten mutatta be és kezdte árusítani vegán kolbásztekercsét.

A cég 1,5 millió hagyományos sertéskolbász-tekercset ad el évente. A csütörtöktől megvásárolható új változat megőrizte az eredeti egyes jellemzőit, például 96 réteg könnyű és ropogós levelestésztából áll. Növényi olajjal készül, a töltelék pedig a Quoen nevű húspótló, egy kiváló proteinforrás.

Az új eledelt azt követően találták ki, hogy 20 ezren írták alá a Peta állatbarát egyesület a Greggs-t legjobb eladási mutatókkal rendelkező terméke vegán változatának elkészítésére felszólító petícióját. Az új csemegéről egy Peta e-mailen keresztül már decemberben kiszivárogtak hírek, viszont csak szerdán jelentették be.

A tekercs a (vegán és a január szavakat összevonó) Veganuary, a januárban növényi alapú élelmiszerek fogyasztására buzdító, egyre népszerűbb, lassan mozgalommá váló kezdeményezés keretében érkezik a polcokra.

„Sok élelmiszer-kereskedőhöz hasonlóan, irányunkban is egyre jobban megmutatkozik a vegetáriánus és vegán termékek iránti igény. Ezúttal kipróbáljuk híres kolbásztekercsünk vegán változatát. Nem volt könnyű elkészíteni, ízekkel foglalkozó fogyasztói panelcsoportunk tesztelte, és mindegyikük szereti. Ezek után eldöntöttük, hogy így járulunk hozzá a vegán januárhoz” – magyarázza Roger Whiteside, a Greggs ügyvezető igazgatója.

Az Egyesült Királyságban rekordot döntött az idei Veganuary-re feliratkozott, legalább egy hónapig semmiféle állati terméket nem fogyasztó személyek száma. Csak vasárnap 14 ezren jelezték szándékukat. Számszerűsítve: hat másodpercenként valaki aláírta a Veganuary-t.

A Waitrose nagyáruház-lánc adatai alapján az Egyesült Királyság fogyasztóinak harmada elmondta: vagy szándékosan csökkenti az elfogyasztott húsmennyiséget, vagy teljesen felhagy a húsevéssel.

A vegán kolbásztekercset a Greggs 1850 boltjából 950-ben árusítják. A hagyományos változatnál öt pennyvel többe, kerek 1 fontba kerül. A láncnak nem ez az első vegán kajája, tavaly májusban ízletes mexikói bab wrappal bővítette termékpalettáját.

A tekercs kibontakozó trend része – nagyáruházak folyamatosan bővítik növényi-alapú élelmiszer-kínálatukat. A Marks & Spencer január első napjaiban indította el 60-nál több hús- és tejtermék nélküli friss ételből, salátából és harapnivalóból álló Növényi Konyha kezdeményezését, többek között vegán coleslaw és krumpli salátával, és az első nagyáruházi vegán kovászos pizzával.