Belgiumba, Hasselt városába szállították ki az új Scania XT típus első gázüzemű példányát. A sűrített földgázzal (CNG) hajtott Scania P 340 4×2 horgos konténeremelős tehergépkocsit kisebb károsanyag-kibocsátása miatt választotta a városi tanács.

A CNG kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár, de a városi környezetben még fontosabb, hogy ez a tehergépkocsi 95 százalékkal kevesebb részecskét bocsát ki, mint dízelüzemű megfelelője. Az egészségügyi előnyök mellett a CNG-s járműveknek lényegesen olcsóbb az üzemeltetése, ezért a mezőgazdasági felhasználása is indokolt.

Hasselt lelkesen ruház be egy tisztább járműparkba, és ez a Scania teherautó pontosan beleillik ebbe. A város és a környező Limburg tartomány egyaránt élen jár a nem dízelüzemű, de ugyanolyan manőverezési képességű járművek üzemeltetésében.

Az üzemeltetőknek nem kell kompromisszumot kötniük a teljesítményt illetően, a CNG-s járművek tankolása pedig sokkal gyorsabb, mint az elektromos gépkocsik feltöltése. A Scania gázmotorjai éppolyan jól működtethetők biogázzal is a későbbiekben.