A Walmartnál kétféleképpen lehetett eddig vásárolni: vagy a boltban, kézzel bepakolva az élelmiszereket a kosárba, kocsiba, vagy online kiválasztva a termékeket, amelyeket aztán vagy házhoz szállítottak, vagy a megrendelő bement értük a legközelebbi boltba.

Április elejétől működik egy harmadik, hangutasításos opció is.

A Google asszisztenst használó ügyfél hangutasítására a megrendelt árucikk virtuális bevásárló kosarába kerül. Nincsenek időkorlátai, a vásárlás több napig eltarthat. Ha az asszisztens jobban megismeri az ügyfél vásárlási szokásait, már nem kell neki mondani, hogy például milyen és mennyi tej kell, mert magától is tudni fogja. Csak annyit kell szólni, hogy „tej”, és automatikusan végzi a dolgát.

A Walmart évek óta komoly összegeket fektet az élelmiszer-értékesítésbe. Organikus terméket, majd speciális ízű „designer” gyümölcsöket kezdett el árulni. Érthető is, mert az élelmiszer-eladás a cég bevételeinek több mint a felét adja.

A hangasszisztens, a Walmart Hangrendelés bevezetésével csatlakozott az élelmiszer-vásárláshoz az Amazon Eco-ja közvetítésével hasonló megoldást kínáló (egyébként is Amazon-tulajdon) WholeFoodshoz.

Az új szolgáltatás csak a helyszíni átvételt és házhozszállítást kínáló boltokban vehető igénybe, előbbi 210, utóbbi 800 üzletet, összességében a Walmart vásárlóinak 13 százalékát érinti.

Marcel Hollerbach, a Productsup szoftverfejlesztő marketingfőnöke szerint a hangszolgáltatások egyre népszerűbbek, egyelőre viszont inkább bevásárló-listák összeállítására, és nem termékek megrendelésére használjuk őket.

„A Walmart hangalapú vásárlási stratégiája azért érdekes, mert a bevásárlókocsi feltöltésére és nem a vásárlás kivitelezésére összpontosít. Ez a hozzáállás sokkal közelebb áll a technológia jelenlegi használatához. A fogyasztók még nem szokták meg a hangalapú bevásárlást” – nyilatkozta Hollerbach.

A márkák egyelőre csak tapogatóznak, igyekeznek kitalálni, hogyan lehet az ügyfelek hétköznapjaiba integrálni ezeket a megoldásokat.

Az élelmiszeráruház-láncok újabb és újabb módszerekkel próbálkoznak, hogy kényelmesebbé tegyék elfoglalt klienseik bevásárlását. Az Egyesült Államok legnagyobb hálózata, a Kroger decemberben bejelentette, hogy – amennyiben a vevő úgy kívánja – önvezető autók is végezhetik a házhozszállítást.

A Santa Clara (Kalifornia) székhelyű Robomart közölte, hogy távirányítható „élelmiszerbolt kerekeken” megoldáson dolgoznak, azaz otthonról vezéreljük a polcok között keresgélő járművet. A cég felvette a kapcsolatot más fejlesztőkkel, és önvezető bevásárló-autó flotta kidolgozásáról tárgyal velük.

A Walmartnak nincs sok választása, ha meg akarja őrizni pozíciót: a hangtechnológiákat és az önvezető autókat is alkalmaznia kell. Ezt is teszi, és persze figyeli is közben az ügyfelei és az új technológiák közötti interakciókat, hogy hogyan használják fel azokat, mennyire ergonomikus a használatuk.