Egyszerű, mint egy Volkswagen

A nemrég megújult Volkswagen Caddy szemből tiszta Touran, nem véletlenül, hisz a második tetőoszlopig szinte a korábbi egyterűre épül. A rövid tengelytávú változat 4506 milliméter hosszú, szélessége 1793, magassága 1899 milliméter. Az Alltrack, azaz mindenjáró változat oldalait műanyag borítás óvja, a 17 hüvelykes peres gumiknak sok értelme nincs azon kívül, hogy jól néz ki a szép könnyűfém felnikkel az autó. Az összkerekes Caddy Alltrack első terepszöge 13 fok, a hátsó 23,4 fok, a rámpaszög (átlépőszög) pedig 15,3 fok, tehát nagyon nem vigéckedhetünk mostoha terepen, főleg akkor nem, ha 7 mázsa búza van mögöttünk.

Az utastér tágas, a beltér extrém magas, alacsonyabbak fel is állhatnak, az ülések kényelmesek, az ergonómia példás, a berendezés volkswagenesen egyszerű, a felszereltség teherautóhoz képest igen gazdag. Sok a tároló, a fejünk fölötti polc mindent elnyel.

Ötszemélyes változatban teszteltünk, így a csomagoknak is jutott bőven hely. A hokis táskámat úgy benyelte, hogy be kellett másznom érte. A raktér alaphelyzetben 750 liter, a hátsó ülések kiszerelésével (vigyázat, nagyon nehezek!) 3 köbméterre bővíthető, amivel sok gazda boldogan kiegyezne. Ennél is van azonban feljebb, aki a 47 centivel hosszabb Caddy Maxit veszi, 530/1350-3880 literrel számolhat. A hátsó sor előrehajtogatott üléseinek kitámasztó rúdjai sok hasznos helyet elcsennek a csomagtérből. A Caddy Alltrack terhelhetősége 766 kilogramm, ebből a tetőcsomagtartón 100 kilót vihetünk, egy fél disznót például elbír.

A luxus teherautó két méter magas csomagtér-fedelét nehéz felnyitni és nagy helyet is igényel, lecsukáskor akkorát csattan, hogy odabent mindenki összerezzen. A hátsó sorba mindkét oldalról tolóajtón keresztül juthatunk be.

Jól mozog, de hangos

Az AdBlue-val tisztított kétliteres dízelmotor 150 lóereje és 340 Nm nyomatéka könnyen elbánik a személyautósra hangolt, üresen is alig 1,6 tonnás dobozzal. A hatfokozatú, dupla kuplungos automata finoman dolgozik, a maximális teljesítményt 3500-as percenként fordulatnál adja le, a nyomatékcsúcs már 1750-es fordulatnál a rendelkezésünkre áll. A lendületes motorral csupán 10,2 másodpercig tart a százas tempó elérése, végsebessége is tekintélyes, egy híján 190 kilométer/óra. Cserében igen hangos, nem sok szigetelő anyagot és megoldást alkalmazhattak. A morgás folyamatos, nem simul ki autópályán és bemelegedve sem. Jól húz, 120 kilométer/órás sebességről is erőteljesen gyorsít. Nem fogyaszt sokat, a közel négyszáz kilométeres próba során beérte 7 literrel száz kilométerenként.

Rossz úton kellemetlen

Bár komfortja és hangolása személyautós, az elöl MacPherson rugóstagos, hátul azonban laprugós és merev tengelyes futóművével a rugózás teherautós. Rossz úton mostohán bánik az utasokkal, a vezetőülésben azonban sokkal inkább szabadidő-autós a hangulat.

4x4-es hajtása a teherautóból átalakított személyszállítók között egyedivé teszik. Az autó alaphelyzetben elsőkerék-meghajtású, a 4Motion rendszer szükség esetén minden kereket hajt: az olajnyomás préseli össze a többlemezes kuplung öt lamelláját, amivel a motor nyomatéka kisebb-nagyobb arányban a hátsó kerekeken át is talajra vihető.

Mennyibe kerül?

Biztonsági arzenálja a többszörös ütközés kockázatát mérséklő fékrendszertől kezdve távolságtartó radarig, automatikus távolsági fényszóróvezérlésig, parkolóinason át a fáradtságfigyelőig számos segédet sorol. A tesztelt Caddy Alltrack alapára 11 millió forint körüli, de a jócskán felextrázott csinos tesztautó ára a 14 millió forintot is megközelítette.

Biró Csongor